4. Kurumlarda bulunma

Madde 22 - Bir öğretim kurumuna devam etmek için bir yerde bulunma ya da eğitim, sağlık, bakım veya ceza kurumuna konulma, yeni yerleşim yeri edinme sonucunu doğurmaz.

1-) Y. 18. HD, T: 21.01.2002, E: 2001/11732, K: 2002/385:

“… Davacı hâlen Bayrampaşa Cezaevinde tutuklu olduğundan, Medeni Kanunun 22. maddesi doğrultusunda, bu yer kendisi için ikametgah sayılamayacağından; mahkemece, öncelikle davacının kanuni ikametgahı araştırılıp mahkemenin yetkili olup olmadığı tespit edilerek hasıl olacak sonuç doğrultusunda karar verilmesi gerekirken, davanın esası hakkında hüküm kurulması doğru görülmemiştir. …”

4– Müesseselerde bulunmak

Mektebe devam için bir yerde bulunmak veya bir terbiye müessesesine, bir hastaneye ve darülacezeye ve bir ceza müessesesine konulmak ikametgâh ittihazını tazammun etmez.

Yürürlükteki Kanunun 22 nci maddesini karşılamaktadır.

Madde günümüz diline uyarlanarak yeniden kaleme alınmıştır. Hüküm değişikliği yoktur.

d. Aufenthalt in Anstalten

Der Aufenthalt an einem Orte zum Zweck des Besuches einer Lehranstalt und die Unterbringung einer Person in einer Erziehungs-, Versorgungs-, Heil- oder Strafanstalt begründen keinen Wohnsitz.

d. Séjour dans des établissements

Le séjour dans une localité en vue d’y fréquenter les écoles, ou le fait d’être placé dans un établissement d’éducation, un hospice, un hôpital, une maison de détention, ne constituent pas le domicile.

Not: İsviçre Medenî Kanunu’nun 26. maddesi 19.12.2008 tarihli Federal Kanun ile 01.01.2013 itibariyle değişikliğe uğramıştır.